Omdat je het zelf kan!

Voor DGN, het bureau achter hypotheek24.nl en zorgkiezer.nl maakten wij twee succesvolle TV-commercials want een hypotheek of zorgverzekering afsluiten kan je ook makkelijk zelf!

Hypotheekadvies en advies over de beste zorg is van oudsher een kostbare aangelegenheid. Het zal daarom wel ingewikkeld zijn? Nee, dat is het niet. Met de komst van het internet kan je dit gemakkelijk zelf. Maar hoe vertel je Nederland dat het ook anders kan?

DGN koos voor Alhambra voor de ontwikkeling van twee TV-commercials. Samen bedachten wij de concepten, ‘omdat je het makkelijk zelf kan’ en ‘echt onafhankelijk vergelijken kan wél’. Vanuit hier ontwikkelden wij twee commercials die laten zien dat makkelijke zaken opzettelijk ingewikkeld worden gemaakt. Beide commercials zijn een sneer naar de gevestigde orde van hypotheekadviseurs en vergelijkingssites.

We hebben gekozen voor een sneer die vanuit creatief oogpunt de gevestigde markt wakker schudt. De galmende ‘jazeker’ en het uitlachen van de adviseur in de hypotheek24.nl commercial maakten het tot een succesvolle commercial die met een jaar werd verlengt en zo twee jaar lang de TV domineerde.

Bij zorgkiezer.nl, de enige onafhankelijke vergelijkingssite, focusten we ons op hun specialisme: zorg en onafhankelijkheid. Hierbij maakten we een statement tegen allround vergelijkingssite zoals de Consumentenbond. Met de campagne pakten wij ook op subtiele wijze vergelijkingssite Independer aan, die onderdeel is van Achmea, en dus alles behalve independent.

RESULTATEN
Alhambra hielp Hypotheek24 van het jonge DGN groeien naar 5000 klanten. De commercial werd maar liefst met één jaar verlengd en domineerde zo twee jaar lang de reclameblokken. Dankzij de campagne van zorgkiezer.nl lieten overstappers zich in november en december onafhankelijk adviseren over de goedkoopste zorgverzekeraar voor het nieuwe jaar.

2 jaar op TV
flag
organisatiegroei DGN
line-graph

Interesse? Neem contact met ons op.