Idealis

Idealis, zogenaamd de eerste eerlijke verzekeraar van Nederland. Met een symbolische overstap naar Idealis, lieten wij zien dat er een markt bestaat voor eerlijke verzekeraars.

Iedereen in Nederland is verzekerd. Maandelijks betalen we onze premie, zonder ons te realiseren waar dat geld naartoe gaat. Uit eigen onderzoek bleek dat verzekeraars hun, ofwel jouw geld, steken in controversiƫle wapenhandel, mensenrechtenschendingen en schade aan het milieu.

80 procent van de Nederlanders wil echter niet aangesloten zijn bij een verzekeraar die investeert in wapenhandel, bleek uit onderzoek van Radar. Omdat er geen Triodos of ASN onder de verzekeraars bestond, lanceerde Alhambra op eigen initiatief een brede online en offline campagne met als doel maatschappelijke discussie creƫren rondom het investeringsklimaat van verzekeraars. Met een symbolische overstap naar Idealis konden mensen verzekeraars laten zien dat er markt bestaat voor een verzekeraar met een ideaal.

Tot slot voerden we een disruptieve en ongewone campagne online en op straat. We ontwikkelden een platform waar mensen fictief konden overstappen. Zij werden op straat benaderd door ons campagneteam van zogenaamde verzekeraars. Daarnaast was er een persmoment in het De Balie en verspreidden we disruptieve content via de online campagne.

RESULTATEN
Verzekeraar ASR scherpte haar idealen aan en staat nu bovenaan de lijst van best scorende verzekeraars: http://eerlijkegeldwijzer.nl/verzekeringswijzer/. De campagne had een groot online bereik en er waren honderden enthousiaste symbolische overstappers.

Issue campaigning
megaphone

Interesse? Neem contact met ons op.