Kokos

http://www.fairfood.nl

Samen met Heldergroen ontwikkelde Alhambra de campagnefilm rondom supermarktmanager Ferry, het boegbeeld van de Fairfood campagne tegen foute kokos in de supermarkt.

Heldergroen en Fairfood vroegen Alhambra in het voorjaar van 2017 mee te werken aan hun campagne tegen foute kokos in de supermarkt. Ongemerkt eet je per jaar kilo’s kokos: verstopt in ijs, koek en zelfs koffiecreamer. Helaas krijgen de kokosboeren hiervoor geen eerlijk loon terwijl ze levensgevaarlijk werk verrichten.

Daarom ontwikkelden Heldergroen en Alhambra de ‘foute supermarkt campagne’ gericht op enerzijds bewustwording van de consument en anderzijds het aanspreken van de supermarkt op hun verantwoordelijkheid. De opvallende en altijd herkenbare supermarktmanager Ferry vormde het boegbeeld van de campagne, zowel online als offline. Naast deze campange verzamelde Fairfood verhalen van kokosboeren en publiceerde deze online.

RESULTATEN
De video werd op Facebook 51.309 keer bekeken, het PR moment was een groot succes en online werd het “kokosnoodsignaal” geluid. Om te laten zien wat eerlijke kokos is, kocht Fairfood zelf kokosnoten in Indonesië. Ze maakten gebruik van de blockchain technologie en waren daarmee een van de eersten die deze technologie gebruikt om het voedselsysteem transparanter en eerlijker te maken.

51.309
eye

Interesse? Neem contact met ons op.