LEGO

https://www.circulairondernemen.nl/

LEGO, het creatieve concept voor de online campagne van De Week van de Circulaire Economie 2017. Kan jij van dit vliegtuig in 1 minuut iets anders maken?

De wereldbevolking is verviervoudigd in de afgelopen 100 jaar en in 2050 zijn we naar verwachting met negen miljard mensen. De vraag naar grondstoffen blijft stijgen terwijl de schaarste toeneemt. Dit vraagt om slimmer/efficiënter? gebruik van grondstoffen.

Nederland Circulair organiseert ieder jaar de Week van de Circulaire Economie. Een week waarin koplopers die nu al slim en circulair ondernemen hun deuren openen voor ondernemers die graag aan de slag willen met de circulaire economie.

Nederland Circulair vroeg Alhambra een campagneconcept en film te ontwikkelen om het concept ‘circulaire economie’ te duiden en bekendheid te geven aan de Week van de Circulaire Economie 2017.

Alhambra introduceerde LEGO, de positieve en heldere parallel ter visualisatie van het concept circulaire economie. Hiermee geeft de campagne duiding aan de term ‘circulaire economie’ en verbeelden we dat het logisch en leuk is om circulair om te gaan met materialen. Want als de stenen van het vliegtuig vast blijken gelijmd te zijn, is dat verwarrend. Toch is dat hoe doorgaans de economie in elkaar steekt.

RESULTATEN
De film bereikte 37.962 mensen en door specifieke targetting waren er veel doorkliks naar de website en stroomden de aanmeldingen binnen waardoor de Week van de Circulaire Economie een groot succes was.

Uitverkochte week
flag
37.962
eye

Interesse? Neem contact met ons op.